Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 186 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přeplňování spalovacích motorů
Vojtěšek, Aleš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastíněním historie přeplňování a rozebráním několika hlavních způsobů. Jde zejména o využívání mechanického přeplňování a turbodmychadel, zmínění jejich kladných a záporných stran. Dále uvedení několika provedení v kombinovaném přeplňování a předpokládaný vývoj v budoucnosti.
Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu
Mazálek, Tomáš ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
Alternativní pohony automobilů
Filip, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza aktuálně používaných alternativních pohonů automobilů, jejich srovnání se současnými zážehovými a vznětovými spalovacími motory. Seznámení s technickým řešením jednotlivých pohonů a jejich kategorizace do několika základních skupin, podle charakteristických klíčových rysů. Dále obsahuje bližší seznámení s nejdůležitějšími komponenty automobilů, vyžívajících tyto alternativní pohony a současně jejich přednostmi ale také nedostatky, které nyní brzdí rozšíření těchto pohonů, z hlediska ekonomického i technického.
Piston of a spark-ignition engine for 3-D printing
Zelko, Lukáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
The goal of the thesis was to design a piston manufactured by conventional method and subsequently adjusted one for additive manufacturing. Beside the designs, thermo-structural model was created for both pistons, considering maximal loading of the engine. Analysis evaluation showed the possibility of further application of the new technology in comparison to current one, within automotive industry.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Paroplynové zařízení se vznětovým spalovacím motorem
Bouše, Richard ; Kubiš, Richard (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednávající o možnosti zvýšení účinnosti energetických bloků se spalovacími motory za pomoci kombinace Sabatova a Rankine-Clausiova cyklu do paroplynového cyklu. V práci je stručně popsán princip funkce přídavného zařízení, kterým může být zvýšena účinnost spalovacího motoru. Toto zařízení, které se skládá z kotle na odpadní teplo a dvou turbínových modulů, je navrženo za použití výpočtů. K oběma turbínovým modulům je zpracována výkresová dokumentace a také základní popis důležitých konstrukčních prvků. Každý stěžejní oddíl práce je uveden krátkou teorií, takže v práci je popsána základní teorie spalovacích motorů, kotlů na odpadní teplo a parních turbín.
Kondenzační parní turbína
Šikula, František ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh kondenzační parní turbíny využívající jako zdroj energie odpadní teplo ze spalovacích motorů o velkých výkonech. V první části práce je sestaven přehled spalovacích motorů a jejich termodynamických cyklů, dále jsou zde vysvětleny prvky důležité k chodu spalovacích motorů. V druhé části je rozebrán teoretický úvod k činnosti parních turbín. Stěžejní část práce se věnuje návrhu kondenzační parní turbíny s integrovanou převodovkou. Nejprve jsou zvoleny základní koncepce ovlivňující návrh turbíny, následně je sestaven algoritmus termodynamického výpočtu pro jednotlivá tělesa turbíny. V závěru výpočtu je proveden zjednodušený výpočet převodovky. Následně je proveden výpočet návratnosti investic do turbíny. Na základě výpočtu jsou sestrojeny výkresy řezů jednotlivých těles a výkres konstrukčního uspořádaní turbíny s generátorem.
Povrchové úpravy válců spalovacích motorů
Malec, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší, která popisuje nejčastější metody povrchových úprav válců novodobých spalovacích motorů. Práce se skládá z rozdělení daných druhů úprav, jejich použití a zdůvodnění jejich aplikace. Dále popisuje technologii výroby jednotlivých povrchů, jejich povlakování a dokončovací operace pro dosažení nejlepších výsledků kluzného povrchu.
Technický demonstrátor čtyřdobého zážehového nepřeplňovaného motoru
Chovanec, Stanislav ; Krátký, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového motoru, který slouží jako technický demonstrátor čtyřválcového nepřeplňovaného zážehového motoru Mazda Skyactiv-G. Úvod práce se zabývá konstrukcí nepřeplňovaných zážehových motorů a srovnáním jejich výkonnostních parametrů. Výpočtová část obsahuje silové působení v klikovém mechanismu. Výpočty z této kapitoly jsou poté využity při MKP výpočtu ojnice ve dvou kritických stavech.
Cogeneration unit linked with absorption heat pump
Kürthy, Marián ; Fiedler, Jan (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
This diploma work aims to evaluate the functional connection of the cogeneration unit with an internal combustion engine and an absorption heat pump to increase the heating effect of the cogeneration. The aim of this work is to design a functional system and evaluate it from the technical - economic terms. In the introduction of the theoretical work the applied cogeneration technologies used in combined heat and power production are presented. Then there is described the principle of heat pumps, their basic components and theoretical comparison of compression and absorption heat pumps. In the practical part of this work is for a specific application in the area Technická 2 proposed merger of the cogeneration unit with an internal combustion engine and an absorption heat pump, while detailed design parameters used in absorption heat circulation are set. At the end of this paper there are designed various heat exchangers of applied absorption heat pump. The final part of the work is devoted to technical - economic assessment of applied design. In this assestment three different types of heat pumps are compared: Absorption heat pump with working solution H2O-LiBR, absorption heat pump with working fluids NH3-H2O and compressor heat pump.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 186 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.